رژیم غذایی 800 کالری راهی برای معکوس نمودن دیابت نوع 2

17 ژوئن 2015- یک کارشناس تغذیه معتقد است که اسکاتلند می تواند بر مشکل در حال رشد دیابت نوع 2 غلبه کند، اگر بیماران رژیم غذایی 800 کالری در روز را رعایت کنند.

در این هفته موسسه ی دیابت اسکاتلند اعلام کرد که 276 هزار مورد جدید ابتلا به دیابت در سال گذشته شناسایی شده است که  90 درصد آنها را دیابت نوع 2 تشکیل می دهد.

در رژیم غذایی پرفسور مایک لین، متخصص تغذیه ی دانشگاه پزشکی گلاسکو وعده های غذایی با نوشیدنی های تغذیه ای جایگزین شده اند.

این رژیم Counterweightنامیده می شود و با هدف کمک به کاهش وزنی معادل 42 پوند در 12 هفته طراحی شده است.این روش در حال حاضر در تعدادی از حوزه های بهداشتی در اسکاتلند در دسترس است.

به گفته پروفسور لین، 300 نفر در حال حاضر در برنامه ی مذکور شرکت کرده اند و پس از طی این مدت دیگر به دیابت نوع 2 مبتلا نیستند.  پرفسور لین معتقد است همه سازمانهای بهداشتی در اسکاتلند در حال حاضر باید این رویکرد را اتخاذ کند.

پرفسور لین می گوید: نود درصد از تمام انواع دیابت را دیابت نوع 2 تشکیل می دهد و این به خاطر وجود چربی بیش از حد در بدن افراد است، ممکن است میزان چربی در بدن فردی بیش از میزان طبیعی باشد(overfat)، اما از نظر ظاهری دارای اضافه وزن بنظر نرسد و بهمین دلیل مردم متوجه ی وجود چربی زیاد در بدن خود نمی شوند.

اکنون زمان آن رسیده است که همه ی سازمانهای بهداشتی در اسکاتلند برای متوقف کردن این روند تلاش کنند، چرا که نتایج این تحقیقات واضح است و باید در عمل اجرا شود.

مانند سایر رژیم های غذایی بسیار کم کالری، مانند رژیم غذایی نیوکاسل ، هر کسی که به دنبال انجام رژیم غذایی Counterweight است باید ابتدا با پزشک خود مشورت کند.

منبع:

http://www.diabetes.co.uk/news/2015/jun/scottish-nutritionist-advocates-800-calorie-a-day-diet-to-reverse-type-2-diabetes-90000243.html